سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکوراسیون قرن21

دکوراسیون منزل همیشه در حال پیشرفت است و به نظر می رسد هر روز یک روند جدید وجود دارد. اما حقیقت این است که ، بیشتر روندهای طراحی داخلی از دهه های گذشته گرفته شده و در نهایت همه چیز دوباره به قبل برمی گردد. در حالی که برای دهه جدیدی آماده می شویم ، تصمیم گرفتیم نگاهی بیندازیم به اینکه ما از آغاز قرن بیست و یکم تاکنون چقدر پیشرفت کرده ایم.

بیایید به گذشته برگردیم و برخی از بزرگترین روندهای بیست سال گذشته را بخاطر بسپاریم ، و سپس آنچه را که با شروع یک دهه جدید انتظار داریم را دنبال کنیم.

دکوراسیون سال2000 تا 2010

در این دهه اتفاقات خاصی افتاده که بر روی روند طراحی داخلی نیز تاثیر گذاشته است ، انتشار اولین iPod و دیسک Blu-ray و خیلی چیزهای دیگر که روزی جزو آرزوی مردم بودند. اگرچه به نظر نمی رسد که مدت ها پیش ، برخی از این روندهای دکوراسیون مربوط به دهه 2000  ناشی از قرن های گذشته است. ما می توانیم از دهه 2000 به خاطر وسواس در آشپزخانه های سفید یاد برد.

روند دکوراسیون در قرن 21

در ادامه این بخش به روند دکوراسیون در هر بخش از خانه در این دهه میپردازیم:

اتاق خواب (زیادی شیک)

قبل از ایجاد سبک مدرن خانه های شیک و بی نظیری وجود داشت.در روند دکوراسیون دهه اول قرن 21 از سبکی شیک در طراحی داخلی اتاق استفاده میشد. از ملافه های توری بهم ریخته گرفته تا کمد لباس و وسایل تزئینی شیک و… ،در کل همه ما به دنبال ظاهر شیک  اتاق خواب خود بودیم.

هال (ایستگاه سرگرمی)

زمانی که دیسک های Blu-ray و دستگاه های پخش DVD بسیار عظیم بودند ، همه ما در یک مرکز سرگرمی بزرگ به سر می بردیم تا همه موارد جالب و جدید فناوری را در خود جای دهیم. از بلندگوهای بزرگ برای ارائه بهترین صدای فراگیر تا آن تلویزیون صفحه تخت ، برای نمایش سینمای خانگی با ارزش خود، به آن ایستگاه سرگرمی بزرگ و سنگین احتیاج داشتیم.

آشپزخانه (سفید خواستنی)

در حالی که امروزه ما ایستگاه های سرگرمی(هال) بسیار بزرگی در خانه خود داریم ،همچنین آشپزخانه های سفید با گذشت این همه سال هنوز قوی هستند. ما می توانیم از روند طراحی داخلی در سال 2000 بخاطر تغییر کابینت های چوبی عمیق و تاریک تشکر کنیم. مسلماً محبوب ترین رنگ کابینت آشپزخانه در حال حاضر ، رنگ سفید است که نه تنها برای کابینت ها ، بلکه برای سایر قسمتهای آشپزخانه مورد استفاده قرار گرفته است.

حمام (سبک توسکانی)

در حالی که برخی از روندهای دکوراسیون دهه 2000 ناچیز و ظریف بودند ، حمام به سبک توسکانی جزو آنها نیست. همانطور که صاحبان خانه شروع به افزایش متراژ داخلی خانه کردند ، حمامهای بزرگتری را با ویژگی های تزئین شده و رنگ هایی مانند خاکی و سفال همراه با چوب های سنگین و تیره مشاهده کردیم.

پذیرایی(مبلمان ناسازگار)

یکی از ایرادات روند طراحی داخلی در دهه 2000 استفاده از مبلمان بزرگ و سخت در فضای پذیرایی میباشد. دلیل استفاده از این مبلمان برای خاص کردن فضای پذیرای از هال بود.

اتاق کودک (مضمون پرندگان)

روند استفاده از پرندگان در دکوراسیون اتاق کودک به اواخر دهه 2000 برمیگردد، که از ملافه های پوشیده از پرندگان گرفته تا لامپ هایی مانند پرندگان تا هنرهای دیواری الهام گرفته از پر ، موضوع پرندگان در دهه 2000 بسیار زیاد و مورد استقبال بود.

رنگ بندی (قرمز تیره و قهوه ای)

اگرچه در دهه 2000 به خصوص در آشپزخانه شاهد استفاده  از رنگهای خنثی  و سفید بودیم ، اما در سرتاسر خانه شاهد افزایش قرمز و قهوه ای تیره بودیم. همچنین شرکت پانتون قرمز را رنگ سال 2002 خود قرار داد.

معماری (McMansions)

قبل از سقوط بازار مسکن در سال 2008 در آمریکا، خانه های McMansions نشانه ای از ثروت و طبقه مرفع بود. اگرچه این ساخته های جدید بسیار بزرگ در دهه 1990 ظهور کردند ، اما معماری را در دهه 2000 تعریف کردند. این خانه ها شامل اتاق های بزرگ ، ویژگی های معماری غیر ضروری مانند ستون ها و گاراژهای دو تا سه اتومبیل بود.

سبک های دکوراسیون 2010

بین ظهور آیفون و افزایش آگاهی از تغییرات آب و هوایی ، این دهه همه چیز در مورد مینیمالیسم ساده بود و روند دکوراسیون داخلی نیز از این قاعده مستثنی نیست. ما در این سال ها یک قدم به عقب برداشتیم ، و آنچه روزگاری آراسته و بزرگ بود کم بیان و ساده شد.

روند دکوراسیون در قرن 21

اتاق خواب (دربهای کشویی)

دربهای کمد در دهه 2000 خیلی بودند، بنابراین بسیاری از مالکان خانه تصمیم گرفتند که به جای درب دو شاخه از یک درب کشویی استفاده کنند. این نه تنها باعث صرفه جویی در فضای اتاق خواب شد ، بلکه ظاهر ساده تر و مدرن تری را نیز به وجود آورد.

هال (محیطی دلنشین)

جدا از اینکه همچنان فضای هال ایستگاه سرگرمی است، استفاده از مبلمان راحتی و پاف ها باعث شد تا به محیطی دلنشین تبدیل شود. روند دکوراسیون هال به شما اجازه میدهد تا بتوانید بعد از یک روز کاری طولانی ، جدا از سرگرمی به استراحت نیز بپردازید.

آشپزخانه (قفسه های باز)

در روند طراحی داخلی این دهه شاهد بودیم که صاحبان خانه ها، کابینت های سنتی را کنار می زنند و در عوض قفسه های آشپزخانه را باز می کنند. گرچه این ظاهر به سازماندهی و نظافت بیشتری احتیاج داشت ، اما به آشپزخانه کوچکی نیز کمک می کند تا احساس هوای باز و هوایی داشته باشد. همچنین از کانترهای جزیره و حتی آشپزخانه های بدون کانتر استفاده میشد.

حمام (کاشی های هندسی)

مطمئناً ، کاشی های معمولی هرگز از مد خارج نمی شوند ، اما بسیاری از صاحبان خانه ها شروع به آزمایش کاشی های شش ضلعی و الماسی شکل کردند تا به حمام ها حس بصری بیشتری بدهد و فضایی شخصی و منحصر به فرد ایجاد کنند.

پذیرایی (مدرن و ساده)

روند دکوراسیون پذیرایی در این دهه انقلابی ویژه داشت و به جای استفاده از تجملات از سادگی و ایجاد سبکی مدرن استفاده کرد، که به نظر فضای پذیرایی را به محیطی گرم و صمیمی تر تبدیل کرد.

اتاق کودک (بازگشت سایبان)

اگر چه در دهه 1990 نیز سایبان ها وجود داشتن ،ولی بازهم در سال 2010 کودکان همان دکوراسیون را پذیرفتن بسیار جالب است. در این دهه شاهد اتاق های بیشتری برای کودکان با سایبان های روان و دژ مانند برای حفظ حریم خصوصی کودکان ، به خصوص در اتاق خواب مشترک هستیم.

رنگبندی (صورتی و خاکستری)

صورتی و خاکستری دو رنگ بسیار متفاوت هستند ، اما در سال 2010 به دلیلی گرمی رنگ صورتی این رنگ بسیار مورد استقبال بود و در اکثر فضاهای خانه به ویژه اتاق و سرویسها قابل مشاهده بود. اما در اواخر این دهه روند طراحی داخلی به گونه ای شد که بیشتر تمایلات به رنگهای خنثی به ویژه خاکستری و توسی شکل گرفت.

معماری (نقشه های باز)

روند طراحی داخلی در این دهه بیشتر به سمت ایجاد ارتباط فضاها با هم و از بین بردن دیوارها در پلان بود، این عمل جدا از ایجاد حسی نو باعث ایجاد فضای بزرگتر شد. هر چند این روند مربوط به دهه 1990 است اما در دهه 2010 بسیار گسترش و مورد استقبال قرار گرفت.

به آینده 2020 و فراتر از آن نگاه کنید

روند دکوراسیون که در دهه آینده سر و صدا ایجاد می کند ممکن است ما را متعجب کند ، اما چند نشانه اولیه وجود دارد که به ما نشان می دهد دکوراسیون منزل به کجا می رود. در اینجا برخی از پیش بینی های ما در مورد روند دکوراسیون منزل در ده سال آینده اشاره میکنیم.

روند دکوراسیون در قرن 21

اتاق خواب (مبلمان هوشمند)

ما قبلاً استفاده از مبلمان هوشمند را در آشپزخانه و اتاق نشیمن شروع کرده ایم ، اما وقت آن رسیده که اتاق خواب را با فن آوری تکمیل کنیم. از جایگاه های شب با پورت USB داخلی و روشنایی اتوماتیک گرفته تا تخت هایی که می توانند خواب شما را ردیابی کنند ، انتظار داشته باشید امسال قطعات هوشمند بیشتری در اتاق خواب ببینید.

هال (سبک بوهو)

ما قبلاً شروع به دور شدن از مینیمالیسم و پذیرش حداکثر گرایی کرده ایم و شاهد کاهش این روند نیستیم. دهه آینده پر از رنگ های روشن ، بافت و دکوراسیون منزل الهام گرفته از سبک بوهو خواهد بود.

آشپزخانه (رنگارنگ و روشن)

گرچه فکر نمی کنیم در روند دکوراسیون جدید جایگاه آشپزخانه های سفید کمرنگ شوند ، اما انتظار داریم بیشتر صاحبان خانه بخواهند کابینت و لوازم آشپزخانه روشن و جسورانه را تجربه کنند. از قرمزهای جسورانه گرفته تا صورتی های نرم ، وقت آن است که رنگ را در آشپزخانه بپذیریم.

حمام (سیمان و مواد طبیعی)

افزایش قیمت بر روی مواد خاص باعث شده است که بسیاری از صاحبان خانه به محصولات ارزان تری مانند سیمان روی بیاورند. سنگهای طبیعی مانند سنگ آهک نیز به دلیل سازگار بودن با محیط زیست مورد توجه قرار می گیرند و احتمال اینکه جای کاشی ها را بگیرند وجود دارد.

پذیرایی (رسمی بودن)

در حالی که تعداد نقشه های باز هنوز هم زیاد است ، اما انتظار داریم افراد بیشتری دوباره در روند دکوراسیون خود به سمت فضاهای بسته و تقسیم شده روی بیاورند. خواه در آینده یک سالن پذیرایی بسته یا صرفاً فضایی که احساس جداگانه و تعمدی از بقیه خانه باشد را شاهد باشیم.

اتاق کودک (بافت ها و الگوها)

از خز مصنوعی تا استتار تا چاپ یوزپلنگ ، اتاق های بچه ها جسورتر از همیشه می شوند. در حالی که بقیه خانه ها از خنثی ها استقبال می کنند ، اتاق بچه ها جایی است که صاحبان خانه زیبایی  شادتر و جالبی را ایجاد میکنند.

رنگبندی (بژ و تاریک خنثی)

اگر فکر می کنید رنگ بژ فقط مخصوص روند دکوراسیون دهه 90 است ، بیشتر فکر کنید. این رنگ متنوع بازگشته است و تعداد زیادی از طراحی های منزل دوباره رنگ سفید را به رنگ بژ تغییر داده اند. همچنین به زودی رنگ های تیره و تاریک مورد استقبال قرار میگیرند و در حقیقت ، انتظار داریم که تقریباً در هر اتاق از خانه جایگزین رنگ خنثی شوند.